söndag 7 december 2014

Lucka 6: Idéer för julinredning ----> Ett bakverk jag verkligen jag är stolt över

Såå, på grund av en dag full av saker så hann jag inte skriva om julinredning, så jag skriver nästa vecka. Istället berättar jag om ett bakverk jag verkligen är stolt över! till er som inte vet så tycker jag om att baka, och tycker om att pröva nya recept. Till exempel så prövade jag på att göra en red velvet kaka förra veckan och den var verkligen god! För er som inte vet vad det är så är en en röd chokladkaka. Rekommenderar verkligen att pröva baka en sådan, inte svår alls!

Det som jag kanske är mest stolt över är en efterrätt som jag och Fanny gjorde för ett par jular sedan. Vi hittade på en helt egen julefterrätt som inte skulle vara för tung efter en julmiddag. Den bestod av olika komponenter: krämer och mousse som huvudkomponent, sedan hade vi pepparkakor som gav en juligare smak och mera textur, "something crunchy". Sedan hade vi också mandariner som gjorde efterrätten lättare och fruktigare smak. Jag måste säga att den efterrätten var verkligen lyckad! Tyvärr har jag inga bilder på den.

En annan av mina favoriter är en citronpaj. Den är så lätt sommarrätt och bara god. Den har jag gjort några gånger, och den är alltid lika god! 
En somrig paj! 

Det finns många andra jag är stolt över, men de här är nog ändå mina favoriter. Jag uppmanar er att testa på nya recept, fast de känns lite svåra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar