måndag 29 december 2014

Lucka 23: En pinsam historia om mig själv

Det var när jag, mamma, pappa och Sofia var i Vasa på höstlovet för att hälsa på Ida. Vi var en dag till Tropiclandia för att simma. När jag är och simmar blir jag ganska lekfull så jag tänkte lite leka med pappa. Vi var på ett grundare område i bassängen när jag tänkte att jag skulle dyka och ta pappa i vristen. jag hade inga simglasögon så min syn var inte den bästa under vattnet. Jag tog i vristen och sen började jag höra konstiga röster från ytan. Såklart hade jag ju tagit i en främmande mans fot! jag ursäktade och pappa var fundersam över vad jag hade gjort.
Jag vill påminna att detta hände för typ ett och ett halvt år sedan, så jag var inte liten.
Vad var denna sagans sensmoral? Jo, ha på simglasögon och gör inget om du inte är riktigt säker.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar