måndag 29 december 2014

Lucka 22: Varför är julen viktig för mig?

Hej!

Förlåt att jag inte har skrivit de sista i tid. jag har nog haft lov, men ändå har det inte blivit av, så här kommer de sista.

Varför är julen viktig för mig? Man tillbringar tid med familjen och släkten, har det bara skönt. En sak som jag värderar mest är "quality time" med familjen och julen handlar om det. 
Allt med julen är unikt, de är därför det är viktigt för mig. Maten, stämningen i familjen och stämningen ute på gatorna. 
Sen måste jag också ta fram det som julen egentligen handlar om: nämligen att Jesus föddes. Jag som troende kristen så bygger hela min tro på denna händelse och därför är det viktigt. Händelsen är så stor! Man märker även hur denna händelse påverkar de icke- troende: de kommer på julkyrka och blir påminda om saken som gör att vi firar jul. Julen för samman alla.

Det här blev lite flummigt, men kanske ni fick fasta på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar