tisdag 31 december 2013

2013 i ett nötskal

Hej!
Nu är det den 31 december alltså det betyder att det är den sista dagen år 2013. Jag har ju bar skrivit i ca ett halvt år så n kommer saker som har hänt före jag började skriva. Det här är nu höjdpunkterna år 2013.
Vi går igenom året i kronologisk ordning.
I januari fick jag beskedet om att jag fick rollen i Tommys supersoffa. Jag blev jätteglad och jag fick en ny spark på baken när det gällde teater.

I februari började min skriba. Det var en jätterolig tid och jag lärde mig mycket oh hade intressanta diskussioner.
Mellan februari och maj hände det inget skärskilt.

I början av juni var det inspelning för Tommys superoffa. Det var e ny upplevelse och jag fick lära mig bättre hur man gör TV. Det enda konstiga var att serien utspelar sig i vintern, så det var konstigt när det var som jul i studion när det var hett ute.

Den 24 juni åkte jag på mitt första kanotläger Jag var lite nervös över hur jag  skullle klara av det, men  jag är glad att jag åkte dit. Jag fick uppleva vcker ntur, fick nya vänner och bevisade för mig sälv att jag inte är stadibo, att ajg okså klarar a att inte duscha i fem dagar osv.

I juli var det tonårsläger som gällde, lite annorlunda dock. Jag kallar det för spylägret. Det var alltså så att alla på lägret fick magsjuka. Fast det inte var så trevligt typ två dagar, så var det ett jättetrevligt läger! Jag ångrar inte att jag for dit. Bilden som jag har är ganska förträfflig för att alla var som zombien när dom va sjuka, och vi gjorde en film där vi var zombin.

I augusti började skolan och då blev jag äldst i skolan.
Några veckor efter att skolan hade börjat åkte vi som var på tonårsläger till Linnanamäki, det är lite av en tradition och vi hade det helt superroligt. Vi var lika konstiga som alltid och åkte i dom flesta maskinerna.

Veckoslutet efter Linnanmäki hade jag konfirmation.Det var en jätterolig dag med vänner och gäster.

Vecka 40 och 41 hade vi PRAO. Jag var en vecka i Smedsby skola och andra veckan i BUU-klubben. Det var två väldigt givande veckor och jag lärde mig mycket nytt.

På första advent blev jag medlem i Grankulla metodistförsamling. Det var en spännande dag,  skönt att vara fullstämdig medlem :)

Den nionde december kom avsnittet av Tommys supersoffa där jag var i. Dwt var spännande.

En annan höjdpunkt var planeringen och visningen på vårt julskådespel. Det var jätteroligt att skriva manuset och öva, fast det vr lite stressigt emellanåt. JAg gjorde bl.a. den här

Några saker som jag uppnått det är året är bl.a. mitt rum och mina framtidsplaner.
Under året har jag fått allt klarare vad jag ska göra med mitt liv. Det har kommit med att betämma över mina fortsatta studier. Jag har kommit fram till at jag ska bli någon sorts lärare eller en inredningsarkitekt. Jag hoppas att allt sklle bli klart, men man vet inte om jag hinner ändra mig.Jag är också jätttenöjd över mitt rum. Jag trivs mycket bättre i mitt rum och det är alltid något som jag kan pyssla med.


Det här är mina höjdpunkter år 2013 och jag kan inte vänta till 2014 och få se vad året har med sig. Önskar er ett gått nytt år!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar