torsdag 26 december 2013

Lucka 24: min jul

Hej och God Jul!
Nu ska jag berätta om julafton.Jag tog inte bilder med kännyn så det finns inte bilder om själva händelsen.
Men min julafton började med att vakna 8 för att titta på Joulupukin kuumalinja. Jag vet att det är ett program menat för småbarn, men till mig är det mera en tradition att titta på den och sen såklart på Snowman.
Ungefär 10 hade vi morgonmål med julgröt, sen förberedde vi för middagen.
Klockan 2 var det julkyrka, hela familjen var med. Riktigt mysigt. (Det enda dåliga var att julgubben hade varit hos oss när vi var i kyrkan, så vi fick inte träffa honom)
Sen kom vi hem och efter en stund kom mina farföräldrar och fira med oss. Vi åt en god stund, sen hade vi en liten ruokapaussi. Sen var det dags för julklapparna!
Jag fick lite allt möjligt som vikter, skjortor, kokbok, påfyllning på mitt bestickssamling, vas med (fake)blommor och något som jag ska snart berätta mera om. Efter det drack vi kaffe och åt kaka och sånt, sen var det redan kväll och Muori pch Vaari åkte he.. Jag gick snabbt och sova för att orka far till julotta.
Julottan var jättefin och stämningsfull. Det var verklige. värt att vakna kl.  6 för det!
Men tillbaka till min ena julklapp. Det är en sak från Perfect Home, en firma som säljer inredningsgrejjs. Googla det så får ni se vilka fina produkter dom har. Det är förvaringslådor som  är böcker. Jag fick en mindre och en större. Dom är jättefina och jag blev så glad för att jag hade undermedvetet önska dem.
Vasen som jag fick är en fin vas. Blommorna var lite somriga så jag sparar dem till senare. Jag satt en ljusslinga i vasen och den blev jättefin. Sen när våren kommer sätts nog blommor dit :)

Hoppas ni har en stämningsfull jul och ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar