söndag 8 december 2013

Lucka 7&8: 10 saker jag gillar/ogillar

Hej!
Nu ska jag svara på lucka 7 och 8. Jag måste berätta att det är ganska svårt för mig att hitta på saker.

Men nu 10 saker jag gillar:
1. Doften av nyklippt gräs. Det doftar så härligt!
2. Skolan till en viss grad. Det är ett ställe där man blir allmänbildad och får en massa grundinformation.
3. Mitt rum. Det är mitt kungadöme där jag får göra (nästan) vad jag vill.
4. Samtal där man får faktiskt diskutera om viktiga saker t.ex. tro, relationer, samhället mm.
5. Samtal där man får skratta mycket utan orsak.
6. Att gå ut med hunden om hon är lugn och inget speciellt händer.
7. God mat med gott sällskap. Man äter länge och har det trevligt.
8. Julstämningen med julsånger, familjen, mysbelys, ljus och  dekorationer
9. Att ta långa, varma duschar.
10. Solned- och uppgångar. Gillar färgen på himlen och hur lite man känner sig jämfört med världen och rymden

Och 10 saker jag ogillar:
1. Ärt- och spenatsoppa.
2. När människor har fast tröjor/hupparen som är för små.
3. Människor som är för arroganta, självsäkra och bara irriterande.
4. När människor inte kommenterar tydligt mina projekt och ändringar. Ex. om man säger "mmmmm,aha", hur störande e int de?!
5. När saker och ting inte är på fel ställe och inte ser bra ut. T.ex. om man ska ha ngt i rad och mellanrummen inte är samma. Lite OCD här...
5. När människor spottar, ännu värre om man gör det inomhus. Jag gör det oxå nångång men verkligen inte inne!
6. När människor inte fatrar att Helmi inte vill träffa andra humdar. Jag går alltid klar pch tydligt in mot skogen, det kan inte vara så svårt att ta hunden bort från Helmi?
7. När filmer slutar med en cliffhanget och man måste vänta till nästa film.
8. Människor som mobbar en annan för sina hobbyn och intressen
9. När man har gjort ett projekt och märker att man har gjort allting fel.
10. Att komma bort från mitt dagliga "schema" alltså när jag gör allting.

Jag skulle kunna skriva fler saker men det skulle vara 10. De är inte i någån rangordning.
Ha en bra kväll!
P.S. Titta på Buu-klubben imorgon kl. 18, kanske ni ser någon bekant där ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar