torsdag 5 december 2013

Lucka 5&6: Profilbild med mest liles och självständighetsminne

Hej!
Till att börja med så vill jag säga grattis Finland!! och tack för alla som har offrat sitt liv för att vi får vara självständiga. Jag är väldigt stolt över att vara en finsk medborgare.

Såååå...  Mim profilbild på Facebook som har flest likes är denna. Den har 22 likes. Jag borde nog snart byta, passar kanske inte med sommar mera.
Det bästa självständighetsminnet är nog julbasaren i metskun. Det är oftast varje år just på självständighetsdagen. Jag har varit där sen jag varit liten och det är jättetrevligt, stämningsfullt och jag får alltid julfiilis därifrån. När jag var yngre kommer jag ihåg att jag, Ida, Fanny och vår kompis Alice köpte lotter och annat så vi skulle få gofis. När vi har färdiga så gick vi till något ställe med lugn och ro och smaskade i karkkin. Det var gamla goda tider det.

Ha en bra lördagag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar