måndag 26 maj 2014

Mu isamaa, mu õnn ja rõõm del 2

Här kommer bilder från fredagen!
Genast på morgonen var vi igång! en fin ortodox katedral i Gamla stan (det fanns säkert 20 kyrkor där!)

Hade lite extra tid att fota onödiga bilder xD

Vi hittade ett klätterträd!
Vi tog en sightseeing-buss som förde oss till ett friluftsmuseum. Det var såå skönt att få en bris i ansiktet! (det var ju 30 grader i skuggan och ingen blåst)

I friluftsmuséet fanns det olika hus från olika delar av estland och olika tidsperioder, Det varroligt när man fick gå in i dem och se hur de levde! Rekommenderar varmt att besöka hit!

Vi fortastte med sightseeing- bussen till det stora köpcentret Rocca al Mare (klippan vid havet översatt) Det var jättestrot och fint!

Den bästa smoothien jag har någonsin druckit! <3
Efter det så åkte vi till Kadriorg palace, ett jättefint palats (sommarstuga) med underbart fin park! Det var såå fint och lugnt, hit ska ni fara!

I den lilla dammen såg vi två svarta svanar

Vi var också på fredagen och äta till Vapiano, men totally worth it! Jag åt pasta med scampi och sås.

Till efterrät blev det tiramisú
Efter maten hade vi fritid och sen var det dags att åka hemåt. Vi var på däcker när båten startade från hamene så vi fick fina bilder på staden!


Jag blev för excited när vi åkte förbi ett annat fartyg, jag tog säkert ca 100 bilder på det...

Trötta resenärer, men de orkade ändå ge ett leende :)
 Summa summarium så tyckte jag att resan var jätterolig och jag skulle resa med de här människorna anytime! Jag lärde mig också att upsskatta tallinn som en stad, jag fick se staden i sin helhet och hur fin den är. Jag hoppas att jag kan åka dit snart igen så att jag kan se ännu mera av staden. En sak sade jag ganska många gånger till mina medresenärer. Jag skulle villa flytta hit, men jag gillar inte språket!
Jag tackar Tina och Hanna att de orkade åka iväg med oss 10 (vilda) ungdomar. Tack alla mina medresenärer, utan er skulle det här inte varit något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar