måndag 12 maj 2014

But you're my flame

HELLOU!!

Det här inlägget dedikerar jag till Eurovisionerna. Först vill jag bara säga att Grattis Conchita! Du var värd att vinna!

På lördagen var det alltså finalen i ESC (för er som inte visste) och jag var hos Nicki med Sofia och titta. Före sändningen så gjorde vi vår egna lista om hur alla placerar. Här i början kan jag säga att vår lista inte var så rätt... (men vi hade vinnaren rätt!). Vi beställde pizza och sen så hade vi också andra snacks. Vi lyssnade sångerna helt på fullt och dansade med. Det är roligt att man har vänner som är lika excited över Eurovsionerna. Det var en rolig kväll med många skratt och frustationer.


Nu tillbaka till resultaten. Jag är såå glad över resultaten! Jag är superglad att Finland klarade sig så bra, jag var lite orolig över att ingen skulle rösta. 11 plats är inte något att skämmas över! Jag fick läsa att Finland kom på tredje plats i semi- finalen, så det är braa!
Jag blev lite besviken att Malta kom fjärde sist, sången enligt mig var så bra! men den var säkert lite för vanlig på det sättet. 
Jag blev överraskad att ryssland klarade sig så bra, men tanke på alla konflikter.
Jag är också glad att alla nordiska klarade sig så bra!
Nu vill jag återgå till Conchita. Enligt mig var sången överlägset bäst och jag är så glad att hon vann! (Om ni undrar varför jag använder "hon" så är det på grund av att "the act" är en kvinna) Jag är också stolt över att Europa har röstat på henne, om man tänker så är hon ju en drag queen och helt onormal. Man har kunnat se genom henne och sett vad som är inne. Jag tycker också om budskapet i sånge: att alla som inte känner sig hemma får bara vara sig själva och få resa från det mörka. Jag tror att det här ämnet berör alla, den här sången hjälper en att förstå det. Jag är nog lite sur över kommentarerna jag har läst i de sociala medierna. Människor har skrivit att det är en "Freakshow" och att hon inte förtjänade att vinna. Jag är helt av annan åsikt och alla som tycker så kan se sig i fjkdfnjfgr. Om de är missnöjda med vem som vinenr så borde de ha röstat och inte sen efteråt klagat. Varför kan människor bara vara glada?! Och värre tycker jag är att man publicerar det så att alla kan se.

Det här var konstigt nog en bra Eurovision ich jag kan inte vänta till nästa år när vi åker till Österrike!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar