fredag 25 april 2014

Now I see fire, inside the mountain

Hellou!

Såå, idag har inte riktigt varit min dag... Jag har nästa nhela dagen varit väldigt trött och irritrerad på allt möjligt. Jag fick mitt mattaprov där jag fick 6 1/2 och kemiprovet där jag fick 9+, från den ena änden till den andra... Vi hade även gymnastik, men jag kunde inte delta på grund av mitt sjuka ben. Istället fick jag vara bollkarl och sola under tiden. 

Ogår var däremot en trevligare dag, eller man borde ju säga att den var super! Efter skolan for jag, Sofia och Nicki till sylvia för att vi på kvällen sen fara och titta på Sylvias ridning. Vi stannade vid en Lidl på vägen till Sylvia för att köpa mat, när vi var hos Sylvia chillade vi, tittade på videon på YouTube och åt.
Sen bar det år till stallet. Sylvia har ridit också där jag rider (om någon brydde sig). Det var roligt att se hur andra stall har det, jag har ju ändå ridit på samma ställe i över 7 år nu... jag och Nicki hade med oss kameror, Sylvia ville att vi skulle ta bilder på henne när hon rider. Vi var ju inte helt lugna där, vi är ganska högljudda och enligt oss humoristiska så vi skrattar åt allt möjligt onödigt. Det var roligt att se när en annan rider, när man själv sitter på hästen ser man inte allt, samtidigt lärde jag att jag faktiskt kan mycket om ridning!
Vi var så rastlösa så vi inte orkade sitta på plats en hel timme, så vi fotade lite allt möjligt. Vi tog till exempel ootd-bilder. Det var jätteroligt där och det var så lugnt där! Det var nog en lyckad dag!
Glada åskådare!


Lite mera glada åskådare (man ser också Sylvia i bakgrunden, ryttaren med ljusblå tröja)


Bild på ridtimmen
En väldigt artistic bild på mej och två hästar

Jag tog också ootd- bilder, inte så lyckat

Här skrattar en bloggare åt sina fula ootd-bilder xD
På stallet fotade jag även lite saker som jag tyckte var jättefina. till exempel hade de en jättefin och gammal kista som jag måste ta bild på. De hade också gamla mjölkhinkar där de hade allt från spön till växter, riktigt fint.
Jag har själv nu bekanta mig med second hand på nätet som Huuto.fi och tori.fi. Man vet inte vad man hitta och nångång kan det finnas något helt super! Jag måste vid jämna mellanrum gå och titta om det finns något nytt.
 Resten av kvällen tänker jag nog äta och vänta tills inför Eurovisionerna kommer! Jag är lite av en Eurovisions- fan, så ni får nog höra mina åsikter sen om finalisterna.
Den fina kistan


Close-up picture

Mjölkkanistrarna, eller jag tror att det är en sådan...

Sadelrummet


Ha ett fint veckoslut!
P.S. rubriken är en mening i en super låt: ed Sheeran- I see Fire




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar