lördag 12 april 2014

Are you gonna be my girl?

hElLo!

Hur är det mer er då? Jag själv mår lite illa, men annars riktigt bra! Idag har jag hållit på med skolarbete och sen så har jag städat i mitt rum.

Först måste jag berätta igårdagen. Efter skolan åkte jag Sylvia, Sofia och Nicki till Hagalund för att titta om vi fyndar något i Hullut Päivät. Först gick vi runt Stockmann och i Akademen hittade jag en kokbok på rea så jag köpte den. jag tror inte att någon annan köpte något i Stockamnn. efter Stockmann gick vi till Toinen Kierros för att titta om vi skulle fynda något. Jag tycker det är så roligt att gå där och titta vad det finns och om man vill ha något. Jag rekommenderar second hand starkt! Jag själv hittade en till kokbok (för 1 €, vem kan motstå det?!) och en jättefin lykta. Jag gillar lyktans form och skuggorna den ger när man har ett ljus där. Jag är riktigt glad över mina fynd. Sen for vi och äta pizza och Subway. Efter det gick vi till Ainoa till H&M. Där hittade jag en fin sommarskjorta som jag redan har bestämt att ta med till Sverige- resan (och varför inte Tallinn- resan?) Efter det for vi hem. När jag kom hem for vi nästan genast och äta. Det var supergott! Igår var nog en perfekt dag!
Nickis och Sofias pizzor (jag fick också äta av dem ;)

Hiss- selfie

Min fina middag

Alla mina uppköp från Hagalund


Idag var mamma och pappa och shoppa och jag frågade om de kunde köpa en väggklocka åt mig, och så snälla som de är så köpte de den jag ville ha! Klockan har skilt visarna och sedan får man fästa numrorna hur man vill. Jag bestämde mig för att inte sätta något alls runt visarna, så det är bara visare på väggen. Jag gillar hur de svarta visarna är ensam på en vägg och när solen skiner på dem reflekterar de fint. Jag är så glad att jag har en ny klocka!
My beautiful clock!


Min fina nya lykta!

Hoppas ni har ett bra veckoslut och ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar