lördag 19 april 2014

Easter

Hello!

Nu har jag inte skrivit på en tid igen, men jag har faktiskt en riktigt bra förklaring, nämligen jag har den här veckan hållit på med ett samhällslära. projekt som har tagit en hel tid. Projektet går ut på att man under en vecka ska läsa tidningar och ta ut ett visst antal artiklar ocjh presentera dem för klassen. Jag har lite problem med projektet nu när det är påsk för att det inte kommer ju några tidningar, men jag får väl improvisera lite och ta från nätet.

Jag är så glad att det är lov nu! Det känns som att påsklovet hamnade just på det perfekta stället i kalendern det här året. Jag behöver inte stressa över skolan nu när jag har haft en del skolarbeten och sådant. Nu är det bara att äit och bli feit! Och pricken på i:et är nog det underbara vädret! 
Igår var det långfredag och vi firade det med att ta det helt lugnt, äta en tidig middag och spela kort. Det var nog en jättelyckad dag!
Mignon- ägg!!!!!


Kortspel efter maten= Skip-bo

En liten påsk-selfie

Idag ska jag till mormor på middag, har inte sett henne på en tid, så det ska bli roligt. Hoppas man också hittar lite påskägg gömd där ;)
Imorgon ska vi till farmor och farfar, dem har jag inte heller sett på en tid. Helmi kommer att vara urglad när hon får springa fritt på deras gård!
På måndagen ska jag eventuellt göra något med vännerna, men får se.

 Nu önskar jag er alla
Glad påsk! 
Hyvää pääsiäistä!
Happy easter!
Och glöm inte varför man firar påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar