måndag 21 april 2014

We found something better

Hellou!

Avnjuter sista dagen av påsklovet! jag har tvättat byk, solat på balkongen och ätit gott. Vi inledde årets grill- säsong idag, F O O D G A S M!
Jag ska om en stund och rida i det här underbara  vädret!
Dagens huvudrätt! Grillmat!!


Sallad är alltid bra att äta

Vi kunde ju äta ute!


Efter att vi hade varit till mormor på lördagen så åkte jag med Fanny till Lojo, hon vaktar en hund där så jag följde med övernatten. På kvällen gjorde vi till kvällsmål lite (mycket) fried rice, NAMNAM! Samtidigt tittade vi på en film, Meet the parents. Riktigt mysigt. På morgonen åt vi morgonmål: smörgås, kaffe och smoothie, det var supergott! det råkade komma filmen Anastasia på TV så vi tittade på den. Den är nog jättebra den filmen! efter det åkte vi iväg till Muori och Vaari (farmor och farfar). 
Vägen till Lojo

Lilla Ninja, alltså hunden Fanny vaktar

Vårt goda morgonmål!
Filmen som vi tittade på kvällen, rekommenderar starkt!


Igår var jag alltså till min farmor och farfar på middag, mina kusiner var också där. Vi åt gott och njöt av det fina vädret! Helmi var som jag spådde urglad att få springa fritt! Hon var helt död när vi kom hem...
Hemma hos dem hade de målat några väggar i deras hus till blått. Jag gillade hur man ser samma blåa i nästan alla rum, det knyter ihop alla rum. Några av rummen hade Muori tagit typ tidningspapper och gjort lite random mönster på väggen. Det ser fint ut och det är inte så att det drar all uppmärksamhet till sig. Det var lite som tapet.
Kanske inte den bästa bilden, men hoppas ni ser något!


Imorgon är det då skola igen, nu är jag laddad när jag har fått vila i några dagar. Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Jep, screw you guys!! Jag had vari till gymme o äti makaronilåda. Så skicka lite grillmat hit ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe :) Nog kan vi ju skicka lite ti dej xD

      Radera