tisdag 17 juni 2014

I don't care what people say when we're together

Hello!

Nu är jag då hemma från Sverige! eller jag kom ju hem på söndagen men jag har inte haft orkan att skriva ett inlägg om resan. Lite konstigt är det när jag har såå mycket att berätta, men jag kan inte riktigt skriva allt.

Vårt flyg åkte iväg 9:25 så vi var på flygfältet halv åtta. Vi checkade in, sen var det bara vänta tills vi fick gå ombord flygplanet. Det var helt okej för mej, jag fick ju se flygplan! Om jag inte har berättat så har jag på sistone blivit en riktig flygfantast! Tanken att ett många tons "metallrör" kan lyfta och åka uppe i luften är så fascinerande! Intresset har alltid funnits i mig, men Nicki fick det och blomstra! Ni kan inte förstå hur taggad jag var för att åka flygplan! 
Väntande på flygfältet


En bild taget från flygplanet


Till slut kom vi till Sverige och vi skulle hitta vårt hotell för att checka in och för att lämna våra väskor. Efter lite strul så kom vi till slut fram och jag måste säga att det var det finaste hotellrummet jag sett! Den var såå lyxig, en riktig inredardröm! Efter det for vi till Solna centrum för att shoppa. (vårt hotell var alltså i Solna). Vi åt på Max och det var gott!

Efter att vi hade shoppat lite så var det dags att åka på resans huvudsak: nämligen one Directions konsert i Friends Arena. Jag var ingen Directioner före konserten, men jag kan nästan säga att efter det så blev jag en true Directioner! Jag uppskattar verkligen deras musik! Före 1D så spelade 5 Seconds of Summer, är ett fan nu! Fast jag fryste ihjäl där (taket på arenan var nämligen öppet) så var det verkligen en kväll att minnas! Om de nångång kommer till Finland så är jag säkert där!


En del av människorna som var på väg på konsert

två taggade fans!

man kan inte riktigt förstå att man har varit bara 100 meter från världsstjärnor!

Agendan för lördagen var shopping och ABBA The Museum. Vi shoppade i Gallerian i Stockholm. Vi måste ju också till Hollister- butiken, men kön var säkert över 50 meter lång. jag och Ida kom på ett system där vi turades om att köa, sen fick den andra gå och shoppa. Sen när vi efter en timmes väntande kom in så blev vi faktiskt lite besvikan. De hade nämligen inte så mycket av basic- kläderna som t- skjortor och huppare (munkjackor). Jag kom faktiskt hem med en kortärmad, bara för att visa att jag varit där. 
Efter att vi shoppat for vi till Vapiano och äta, alltid lika gott!
Efter middagen åkte vi till ABBA- The museum. Det var ett jättefint museum, utställningen var interaktiv och man fick göra saker. Den passade för alla åldrar och fast vi inte ens levde då ABBA var aktuellt så var det ändå intressant. Det är ju nästan allmänbildning att veta om ABBA. rekommenderar varmt!!
Kön till Hollister- butiken


Vapiano!!!!


ABBA- The Museum


På söndagen åkte vi då hem, var på flygfältet redan 11. Igen, inga problem för mig! Vårt flyg var lite försenat, men det gjorde inget. Vi spenderade tiden med att shoppa på taxfree och dricka på Starbucks.  när vi väntade på att få boarda så märkte jag att en Boeing 787 Dreamliner stod på fältet så jag sprang jag till fönstret för att ta bild. Jag blev förvånad av den enorma storleken på planet, med jämförelse med vårt plan. Vi åkte med en Boeing 717. vi måste runda lite före vi fick landa i Finland, men det var roligt hur man fick se utsikter på vårt land. Jag måste säga att utsikterna är sååå fina när man tittat ut ur fönstret på ett flygplan!

Boeing 787 Dreamliner

Starbucks

Utsikten från flygplanet


Resan var jätterolig och jag är jätteglad att vi åkte iväg! Det var nästan så att vi borde ha varit där en dag till, det finns så mycket att se i Stockholm!
Det är bara att kommentera om ni har några frågor eller om ni bara vill kommentera något!



Sergels torg

Mina uppköp (förlåt att den är fel väg, fick inte den vänd)

Mina BagTags

Konsertbiljetten

Biljetten till ABBA muséet

Mitt ena boarding pass


Ha det bra!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar