söndag 23 mars 2014

You just have to let go

Hello!
Hur är det med er då? Jag hoppas att ni har det bra :D

Min vecka har varit bra. På tisdagen for vi till Stan med Sytte, Nicki och Sofia för att fira Sofias födis. Vi gick först till Burger King för att äta. Det var roligt för att det var typ första gången alla åt på Burger King. Det var riktigt gott, måste rekommendera! Efter det gick vi till Starbucks för att ta kaffe. Det var också första gången jag var till Starbuks. Det var också gott! Vi är så konstiga så vi kom på en idé att beställa våra kaffen med helt konstiga namn. Jag och Sytte var britter och hette Francesca och Dick, Nicki och Sofia var Tyyne och Kyllikki. Oj vad roligt, jag vet xD. Efter det gick vi till Stockmann och bara tittade runt omkring. Jag och Nicki for till inredningsavdelningen och jag ar som i himlen! Synd bara att man inte har oändligt med pengar... Det var en jättelyckad dag och jag hoppas att vi gör det igen!
Min första Starbucks-kaffe!

Burger King!
Pappa kom hem igår från en affärsresa så vi for och möta honom i flygstationen. Före det bekantade vi med ett relativt nytt köpcenter som heter Kaari. Det var jättefint och det fanns mycket butiker! Vi åt pasta där och sen åkte vi till flygplatsen. Där drack vi Starbucks igen (första gången för Ida och mamma) och efter det kom pappa och så for vi hem. Det var en lyckad dag!

Idag fick jag en sån lust att lite ändra i mitt rum så jag gjorde det såklart (fast jag borde läsa en bok i finskan) Jag ändrade lite på en hylla. I min låda där jag har allt möjligt hittade jag en ram som inte kan användas. Jag kom på en fin idé där jag använde den i inredningen. Jag tycker att det ser superbra ut!


I boken som jag läser i finskan hittade jag ett intressant citat. Boken heter Kallellaan och är skriven av Jari Tervo. Det är en dagbok som Jari skrev när hans första barn föddes och där skriver han om barnets utveckling och om vardagslivet. En riktigt bra bok faktiskt!
Översatt: Efter bullret i livmodern är bebisen rädd för världens tystnad. Därför skriker de.

Hoppas ni har en fin söndag och en bra början på veckan!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar