lördag 8 mars 2014

Jobbig vecka och pengaproblem

Shalom!

SorrySorry att jag inte har skrivit på en tid, men orsaken står redan i rubriken. Jag har haft fullt ös med ett engelskaprojekt som blev nog jätte lyckat! Annars har jag inte haft egentligen en så jobbig vecka, inte något extra mycket läxor, prov mm., men det har ändå känts jobbigt.
Lite gljädjeämnen har jag också. Jag vet inte om jag har berättat att jag har lite problem när det gäller resan till Sverige, nämligen jag måste tjäna pengar att jag har råd med allt! Som tur fick jag barnvakta Syttes lillasyster på torsdagen och tjänade en liten peng. Det var första gången jag var med henne ensam, men det for jättebra trots allt! Hoppas jag får också i framtiden vakta henne.
Jag var på fredagen med mamma och fixade ett konto till mig! Jag har väntat på det länge. Nu kan Fanny ge min lön till kontot och om ca två veckor får jag mitt VisaElectron. Det är lite trevligt för att jag eventuellt kommer ha en del pengar på mitt konto när jag får mitt kort så det är bara att börja använda det genast! ( men jag måste ju också spara till resan)

Jag måste gratta alla som fick en Emma-statyett igår! Cheek med 5, Isac Elliot med 2, J.Karjalainen med 3 och Haloo Helsinki med 3. Jag blev nog lite överraskad att isac inte fick så många, det var ju ändå hans första år (Robin fick ju förra året 4), men detta bevisar säkert att han har mera fans utomlands.
Såklart måste Cheek få många! Han är ju ändå bra!
Konstigt nog tycker jag om J.Karjalainen fast han inte har alls sådan musik som jag skulle lyssna på.

Idag är det ju Melodifestivalens final så jag tänkte säga mina åsikter.
1) Anton Ewald- Natural
     Den är inte så bra, förra årets var bättre. Jag skulle inte säga att han skulle vinna
2) Ellen Benediktson- Songbird
     Vad är det här för sång?
3) Alkazar- blame it on the disco
    Typisk Alkazar- sång. Ganska catchy men inte den bästa.
4) Oskar Zia- Yes we can
     Den här är en av mina favoriter! Den är catchy och har bra melodi, kan helt bra vinna!
5) Linus Svenning- Bröder
    En fin och stark sång. Har en trevlig rytm. En av mina favoriter.
6) Helena Paparizou- Survival
     Typisk eurovisionssång, men lite kanske gammalmodig
7) YOHIO- To the end
     Nej.  Som nån sa till mig: om han skulle vara i eurovisionerna så skulle männsikor ta mera tid på att klura ut om han är en kvinna eller man än att rösta, så nej.
8) Sanna Nielsen- Undo
    En riktig fin ballad, men man klarar sig inte med balladeri Eurovisionerna.
9) Panetoz- Efter solsken
     Inte så bra sång, men bandet är helt jätte bra! De skulle ge en enegrispark i Eurovisionerna, men jag tror inte att de vinner
10) Ace Wilder- Busy Doin' nothin'
      faktiskt en av mina favoriter! Den är kanske lite enformig men jag gillar den.. Får gärna vinna!

Jag tror att det kommer att bli spännande om vem som vinner, det har inte funntis någon överlägsen det här året. Man får bara vänta och se!

Hoppas ni har en skön kväll och veckoslut!

2 kommentarer:

  1. Jaha, jaha, vad är nu det här? Stjäl du mitt "jobb" va? ;) hehe

    SvaraRadera