lördag 15 mars 2014

And I know what it's like to be a child scared of the night

Hej! Idag är det lördag och jag har bakat en chokladtart, hjälper mamma med maten, fast jag borde läsa böcker till skolarbete...

På torsdagen planerade jag Sytte och Nicki (vi är alltså ryttare) att ge Sofia en ridlektion nångång under våren (hon har aldrig ridit). Vi hade jätteroligt med att planera det och jag hoppas hon upskattar det!

Jag ser framemot nästa vecka! På tisdagen far vi porukalla till stan och fira Sofia, det ska bli roligt! Nästa vecka kommer Ida hem från Vasa, det ska bli roligt och få prata om vår resa och hoppas hon tar med Catching Fire till mej (vinkvink Ida ;))

Förra veckoslutet for jag och mamma till Ikea, mamma behövde lakan och sånt. Det är alltid lika roligt där! Jag kom hem med ett nytt vitt dagstäcke. Nu är det mycket ljusare och lättare i mitt rum. Efter det for vi till Kodin! och det är också en underbar butik! Jag letade efter en klocka som jag har tittat på men hittade den inte, men mamma köpte en tavelhylla (om det nu heter så) vart vi kan sätta lite porträtt och annat, men mamma vill ha en till så ni får vänta tills vi har dem uppe.

Helmi tycker visst också om mitt nya dagstäcke ;)


Veckans låt får vara en låt jag har lyssnat mycket på den här veckan. Sången är alltså Losing Sleep av John Newman. Jag bara älskar John Newmans låtar, han har just den musik jag gillar! Han har intressant röst och sångerna har en stark rytm. Enjoy!




Hoppas ni har en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar