tisdag 1 juli 2014

Jumijärvi

Hej!
Förlåt att jag inte har skrivit på en tid, men jag har faktiskt en bra orsak varför jag inte har skrivit. Jag har nämligen varit som hjälpledare på barnlägret på Jumijärvi. Jumijärvi lägergård är alltså finlandssvenska metodistkyrkans lägergård nära Jämsä.


Jag kan genast berätta att Jumijärvi är en av mina favoritställen i hela världen! Jag har spenderat tid där nästan alla somrar jag har levt och det är så fint, platsen har en speciell plats i mitt hjärta. Som tur ska jag dit ännu om ca 4 veckor när jag ska vara deltagare på tonårslägret. 
 Det var första gången jag var som ledare på ett läger, så det var lite extra spännande. Med mej som ledare hade vi Aino och Sylvia. Sylvia har varit på Jumi hela sitt liv och Aino har såå bra lekar och hittar på jätteroliga saker. 
Lägret for väldigt bra, ingen skadade sig eller blev sjuk. Jag hoppas att barnen kom hem med något nytt.  
En panorama- bild av lägergården


Fina solnedgångar får man njuta av ganska ofta där!

Enligt mej har det varit lite torrt om inredning här på bloggen, så ska försöka pussla ihop ett riktigt inredningsinlägg.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar