måndag 28 juli 2014

The map that leads to you

Hejssan!

Jag har inte skrivit på en tid igen så nångång måste man ju sätta sig ner för att skriva. 
Den senaste veckan har gått fint. För varmt är det, men man får egentligen inte klaga om man tänker på hurdan juni-månad vi hade. På måndagen var jag med Sylvia Nicki och Sofia och titta på Transformers 4: sjukt bra! Ni som inte vet så är jag ett stort Transformersfan! Äntligen fick jag se den och den uppfyllde alla mina förväntningar! Under resten av veckan så har jag inte gjort någonting.

Dagens inlägg ska handla om en gård. I mitt andra inlägg någonsin skrev jag om samma gård, men nu ska jag uppdatera den. Gården jag talar om är då alltså mina farföräldrars gård. Det är den finaste gården jag sett! När de ändå är pensionerade så har de tid att fixa i deras gård. Tomten är relativt stor, men den är så mysig och det lagrar sig så att den inte känns stor.
Varje sommar har de kommit på något nytt till gården. Just nu har de ett sommarkök, ett lusthus, förråd för ved och annat, en bäck som leder till en liten damm, litet grönsaksland och årets nyhet är en bro. Min farmor sköter allt med växtligheten och farfar sköter allt byggande. Jag glömde att nämna att de även har en plats för en brasa, den lagades förra gången jag var där. Trots att de har mycket på deras gård så har de plats för stora rabatter och gräsmattor.
Gården är en oas. Jag skulle kunna sitta där och bara njuta av gården, alla färger från blommorna, stämningen och lugnet. bilderna visar inte allt, man måste nästan vara där för att förstå vad jag pratar om. Här kommer nu några bilder av gården.


Den lilla gången leder till lusthuset

Lusthuset från en annan synvinkel. Vi kallar den för "Mutteri" (mutter på svenska)

Sommarköket


I bilden ser man början av bäcken

Dammen glömde jag ta bild på


Årets nyhet: bron. Den går över ett litet dike.

Jag kommer inte att kunna skriva nu på hela veckan, ska nämligen på läger. Jag skriver så snabbt jag kan.
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar