torsdag 16 januari 2014

Kun sä räpyttelet ripsii mun äly menee kipsiin

Shalom!
Nu ska jag skriva om min vecka, veckans låt och andra funderingar.
Min vecka har gått bra. Jag kommer inte ihåg så myket så jag skriver vad jag minns.
På måndagen hade jag min första ridlektion för våren. Det var jätteroligt och jag fick en spark i baken för ridning! Det enda dåliga var att jag frös som attan! Jag har nog aldrig frusit så mycket i mitt liv.
På tisdagen var det en helt normal skoldag. Efter skolan for jag och Annika till Sytte och chilla. Vi åt hälsosamt, en grön fruktsallad med vindruvor och kiwi, NAM! På kvällen for vi tillsammans till ett infotillfälle till GGS, måst sidu börja välja vidare studier.
Igår var det också en heltnormal skoldag. På kvällen gick jag till Gy och det var jättetrevligt med frågesport och annat.
Idag var det skola och jag hade piip- test i skolan. Om ni inte vet vad det är så googla. Jag inte så bra resultat, sämre än förra året... men det ger mig bara inspiration att träna mera. Jag fick reda på att jag får 9 i mitt finskaprov och jag är jätteglad! (jag som trodde att jag skulle få högst 8) I tillvalshissan hade vi knytkalas och vi hade jättetrevligt och lyssnade på gamla godingar. jag fick mitt hissaprojekt och fick 9 1/2! Jag är så glad!

Veckans låt är av Robin! Jag har officiellt blivit en Robiner så yeeey!!! Jag och Sytte sjunger alltid på den och den ger en sån bra fiilis!
Robin- Tilttaamaan

Jag har nu börjat fundera på mitt rum hur jag ska ändra det. Jag har funderat att få lite New York- stil i mitt rum. Jag har funderat på nya dynor, gardiner, klocka och andra småsaker som jag skulle villa ha. Jag har också tittat på plåtskyltar som följer detta tema, hoppas jag hittar en.Jag har märkt att jag har använt helt för mycket av det röda som jag skulle bara ha som lite betoning, så jag har lite tittat varifrån jag får bort lite rött. Men mitt rum ändras hela tiden, så man vet aldrig!

Hoppas ni har haft det bra och ni alla ska ha ett skönt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar