lördag 19 oktober 2013

Niin erilaiset yhdessä ollaan

Shalom!
Den här veckan had jag helt vanliga skoldagar på mån, tis och ons. På måndagen och tisdagen hände det inte något speciellt men onsdagen var det andra bullar!
Jag är vänelev och de brukar varje år ordna en sählyrurnering till sjuorna. Det var en superrolig dag, man hade int normala timmar och jag fick sluta tidigare än normalt! Vi hade organiserat dagen bra så vi blev nästan inte alls sen i vårt schema. Jag var "speaker" under turneringen vilket betydde att jag berättade vem som skulle spela och sånt. Konstigt nog mste jag upprepa typ samma sak varje gång som var lite jobbigt... men jag klagar int!
Efter skolan gick jag och Sytte genast till kyrkan när vi ändå slulle ha GY på kvällen, men vi gick först en tur till butiken :) Jag köpte Fluff för första gången. Det är marshmallow fluff som är supergott men också supersött! (man kan ta typ två teskedar så är man ren äcklad av sötheten)
På kvällen bakade vi i GY lite lingon-kokospaj och chokomuffins och båda blev superlyckade!
Jag har också varit lite sjuk hela veckan så jag har inte gjort något under höstlovet utom att jag har tittat nu slut på Star Wars filmserien. Den kan jag rekommendera!

Jag ska berätta om min anslagstavla jag har i mitt rum. Den fanns i mitt rum när vi flyttade hit så jag ficck den. Då var det en vanlig brun korktavla men när jag samma sommar som vi flyttade kom hem från ett låger hade mamma lite fixa den. Hon hade satt ett blå-vit rutigt tyg på korkdelen och målat ramen med mörkblått. Jag är så glad att hon fixa den för att den ser super ut! Tack mamma <3
Ha en bra vecka och håll er friska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar