lördag 12 oktober 2013

And we gonna let it burn burn burn burn

Shalom!
Nu har en till vecka gått och det har hänt allt möjligt.
På måndan börja min andra vecka på PRAO och den här veckan var jag på BUU-klubben med Ella. Det var superroligt och det var skönt för att vi hade bara tre dagar jobb för att vi hjälper till på BUU-dagen i november.
På måndan åkte vi genast på morgonen till en inspelningsplats i Kottby. Vi filmade där var en buu-klubbsledare bodde och det var ett supermysigt ställe med trähus som hade förändrats till höghus. Vi fick hänga upp teckningar och hjälpa till var det behövdes. Det var jätteintressant att se hur man filmar utanför studion.
På tisdan jobbade vi i Buu-klubbsrumme var vi organiserade skjortor och städade. Som belöning fick vi varsin Buu-skjorta!
På onsdan var vi och tittade på när man spelade in julavsnitten i Buu-klubben. Jepp, det håller på att bli jul..., men det var också kiva att titta på fast vi inte gjorde så mycket. Veckan var jätte lärorik.
Det betyder att jag har varit hemma torsdag och fredag som har varit skönt. Jag var faktiskt på torsdan till hullut päivät men det enda jag kom hem med var lite stabilo-tuchar och en anteckningsbok...
Idag var jag till Ikea och spedera mite på mitt presentkort som jag fick till konfirmationspresent. Jag kom hem med en ram, en fejkväxt och två krukor. Det var mera en pikavisiitti men det var kiva. Jag hade en klar vision vart jag skulle sätta dem och det blev precis som jag hade tänkt mig! :D
Nästa vecka blir det en normal skolveca utom att det blir höstlov. Då kan det hända att jag åker upp till Vasa för att träffa på min kära syster ♥
Men ni ska också ha en bra vecka och ett bra höstlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar