tisdag 1 oktober 2013

I came in like a wrecking ball

Shalom!
Jag har int skrivi på nästan två veckor! Hupsistakeikkaa...
Men det har hänt allt möjligt
Förra veckan hade jag min första PRAO vecka. Jag var i Smedsby skola och hade det superroligt. Jag hade som uppgift att hjälpa till på timmen, producera material och så kallad kontorsjobb som innebär att vi städar, ordnar saker utanför klassen.  Jag var dit med Sytte som va jättetrevligt.
Jag har alltså haft timmar, mest slöjd, bige, matta o fyke var jag har då hjälpt till. Sen har jag städat några förråd, tagit bort foton från ramar, hängt upp teckningar och ensak som kanske inte någon annan har gjort på sin PRAO, nämligen tömt och flytta ett skåp fullt med uppstoåpade djur, pälsar och ben. Det var gabska intressant.
Jag tyckte mest om sexorna för att de var så energiska och var nyfikna, de frågade mig allt mellan himmel och jord. Men dom andra klasserna var också kivoga.
På onsdan hade vi en sagostund i GY som alltså handla om att man slu berätta en saga förklara vaför man valde just den. Ellen hade med sig en bok som handlade om en zebra. Den hade underbara illustrationer så jag tog foto av en bild och så försökte jag rita av den. Jag blev jättenöjd med resultatet! Men jag har ett litet problem, tycker ni att jag ska måla ränderna mörkare svart eller är det bra sådär?? (kommentera er åsikt)
Idag har jag också producerat en skissbok åt mig. Jag har planerat att skriva/rita sådant som inspirerar mig i inredning och arkitektur. Jag hoppas den blir en bok som är värd att spara :)
Men nu önskar jag er en skön vecka var ni än befinner er (själv är jag på PRAO i Buu-klubben)

P.S. Som ni kanske har märkt så jar jag bytt lite design på bloggen, hoppas ni tycker om den (om int så säg till :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar