onsdag 26 augusti 2015

You've got strength, You've got soul

Hej!  

Som jag skrev i förra inlägget så har det hänt en lite större förändring i mitt rum. Som sagt så måste jag få min tavla och passa i mitt rum, och jag tyckte inte att röda som jag hade i mitt rum funkade, så jag bytte min accentfärg till GUL!

Svart och gul är de färger som skär sig mest mot varandra, det ger alltså en bra kontrast. Jag har även valt lite varmare och mörkare gul till mitt rum så att det skulle ändå se hemtrevligt ut. Själv är jag supernöjd med resultatet, färgbytet gjorde att rummet fick lite annan "fiilis".

Den nya dynan är från Ikea. Jag tycker om att den har lite mjukare toner så att den inte står ut allt för mycket, bara passligt ;)
Jag köpte även en svart dyna som tonar ner lite.


Jag fick en liten tygbit som passar perfekt i mitt rum! Jag tänkte om jag skulle sy den till en bordduk, men får se hur mycket den tål för att tyget är typ från första halvan av 1900-talet.



Så här ser min Expedit-hylla ut. Tavlan på sin paradplats och sedan målade jag en pappershållare till gul, roligt med lite färg här som där.

Jag har inget att tillägga så jag hoppas att ni ska ha en fin fortsättning på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar